۵ خاصیت مهم مکمل روی (زینک) که احتمالا نمی دانید

۵ خاصیت مهم مکمل روی (زینک) که احتمالا نمی دانید

۵ خاصیت مهم مکمل روی (زینک) که احتمالا نمی دانید :

مکمل روی یا همان زینک یک ریز مغذی ضروری است که برای تمام جنبه های سلامت مفید است و ضروری بودن این مکمل به این معناست که بدن نمیتواند آن را تولید و یا ذخیره کند بنابراین نیاز دارد که از طریق ماده مغذی یا از طریق مصرف غذا به دریافت این مکمل بپردازد تحقیقات نشان داده که این ماده معدنی میتواند روی عملکرد سیستم ایمنی اثرگذار باشد و باعث تقویت آن شود ، سطح قند خون را میتواند ثابت نگه دارد و به سلامت پوست ، چشم و قلب نیز کمک کند وجود مکمل روی برای فعالیت های بیش از ۳۰۰ آنزیم که به متابولیسم حذف و عملکرد اعصاب و دیگر فرایند ها کمک خواهد کرد این مکمل برای بدن ضروری میباشد. تولید پروتئین و رشد و نمو بدن همگی از جمله فرایند هایی هستند که به مکمل روی نیاز دارند این ماده معدنی بر حس چشایی و بویایی نیز اثرگذار است و کمبود آن میتواند باعث از بین رفتن حس چشایی و بویایی شود مکمل های روی به اشکال گوناگون وجود دارند و در داروخانه ها و مراکز اینترنتی به فروش میرسند برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها نیز از این مکمل استفاده می شود در این مقاله قصد داریم انواع مکمل روی را به شما معرفی کنیم و همچنین مزایا و عوارض احتمالی این مکمل را با هم بررسی کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت

انواع مکمل روی

احتمالاً هنگامی که میخواهید مکمل روی را از داروخانه بخرید متوجه شدید که این محصولات به شکل های گوناگونی وجود دارد در ادامه آنها را معرفی می کنیم همچنین تاثیرات متفاوتی را می تواند روی سلامتی داشته باشد.

. گلوکونات روی یکی از رایج ترین نوع مکمل روی است که در داروهای سرماخوردگی و همچنین قرص های مکیدنی و اسپری های بینی یافت می شود.

. استات روی این مکمل نیز مانند گلوکونات روی در اغلب داروهای های مکیدنی سرماخوردگی وجود دارد تا علائم بیماری را کاهش دهد و همچنین باعث سرعت بهبودی شود.

. پیکولینات روی ، بعضی تحقیقات نشان داده که بدن انسان این مکمل روی را بهتر از انواع دیگر آنها جذب می کند از جمله گلوکونات روی و سیترات روی.

. اورورات روی ، این مکمل یکی از رایج ترین انواع مکمل روی است که به اسید اورونیک متصل میشود.

. سیترات روی ، نتایج یک مطالعه نشان داده که این نوع از مکمل روی به خوبی گلوکونات روی است اما با تلخی کمتر است و طعم بهتری دارد.

گلوکونات روی یکی از مقرون به صرفه ترین و رایج ترین نوع مکمل روی است که می توانید با هزینه بسیار کم برای افزایش روی بدن از آن استفاده کنید با این حال اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید بهتر است که پیکولینات روی را انتخاب کنید که جذب بهتری دارد.

مکمل روی به اشکال مختلفی مانند قرص ، کپسول وقرص های مکیدنی تولید می شود و به همین دلیل شما می توانید گزینه های زیادی را برای انتخاب در اختیار داشته باشید به خاطر داشته باشید که اسپری های بینی حاوی مکمل روی میتواند باعث کاهش بویایی شود پس تا می توانید از مصرف آنها خودداری کنید.

 

فواید مکمل روی

روی مزایای گوناگونی برای سلامتی دارد از جمله:

. بهبود عملکرد سیستم ایمنی

مکمل روی در بعضی از داروخانه ها بدون نسخه پزشک نیز وجود دارد چون این ماده معدنی روی سیستم ایمنی تاثیر گذار است و باعث تقویت آن میشود و میتواند با التهابات مقابله کند و برخی تحقیقات نشان داده که قرص های مکیدنی حاوی مکمل روی که ۸۰ تا ۹۲ میلی گرم روی دارند میتوانند مدت سرماخوردگی را ۳۳ درصد کاهش دهند.

روی یک آنتی اکسیدان است و به کاهش التهاب و حفاظت در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان می تواند کمک کند یک تحقیق نشان داده که روی ۵۰ فرد سالمند که مصرف ۴۵ میلی گرم گلوکونات روی به مدت یک سال توانسته نشانگر التهاب و همچنین تعداد دفعات ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

. کنترل قند خون

کنترل قند خون و ترشح انسولین یکی از نقش های مهم و شناخته شده مکمل روی است ، انسولین هورمونی است که قند را می تواند در خون به جریان بیندازد و به داخل سلول ها منتقل کند و نتایج بعضی تحقیقات نشان داده که روی میتواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و حساسیت بدن به انسولین را افزایش دهد ، تحقیقات دیگری نیز نشان داده که مکمل روی به کاهش مقاومت انسولین کمک می کند و در نتیجه توانایی بدن برای استفاده از انسولین به منظور حفظ قند خون در محدوده طبیعی را افزایش میدهد.

. درمان آکنه

از مکمل روی برای بهبود سلامت پوست و همچنین درمان آکنه نیز استفاده میشود سولفات روی به ویژه برای کاهش علائم آکنه بسیار مفید و موثر هستند یک مطالعه ۳ ماهه روی ۳۳۲ نفر نشان داده است که مصرف ۳۰ میلی گرم از مکمل روی در درمان آکنه التهابی میتواند اثرگذار باشد معمولاً استفاده از مکمل روی بر سایر روش های درمانی ترجیح داده می شود چون هم ارزان قیمت است و هم عوارض جانبی بسیار کمی را به همراه دارد.

. بهبود سلامت قلب

بیماری قلبی یک مشکل بزرگ است که حدود ۳۳ درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده بعضی تحقیقات نشان داده که مصرف مکمل روی میتواند عامل خطر بیماری قلبی را بهبود بخشد و حتی میزان تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش دهد. محققان با بررسی ۲۴ مطالعه اعلام کردند که مکمل روی می تواند به کاهش کلسترول تام ، کلسترول بعد و تری گلیسیرید خون کمک کند ، این راه میتواند در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش مهمی را ایفا کند علاوه بر این یک مطالعه روی چهل زن جوان نشان داده شده که افزایش مصرف مکمل روی میتواند به کاهش فشار خون مرتبط باشد با این حال باید گفت که تحقیقات درباره تاثیر مکمل روی بر فشار خون بسیار محدود است و باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام گیرد سایر تحقیقات نیز نشان داده که کاهش روی ممکن است با افزایش خطر ابتلا به بیماری های عروقی کرونر قلب مرتبط باشد اما در حال حاضر این یافته قطعی و مشخص نیست.

. کاهش سرعت پیشرفت دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا یک بیماری شایع چشمی است که میتواند یکی از علل اصلی آن از دست دادن بینایی محسوب شود غالباً از مکمل روی برای کاهش پیشرفت این بیماری استفاده میشود و می تواند به جلوگیری از کاهش بینایی و نابینایی کمک کند یک مطالعه روی هفتاد و دو بیمار مبتلا به این بیماری نشان داده که مصرف روزانه ۵۰ میلی گرم سولفات روی به مدت سه ماه می تواند از پیشرفت این بیماری را کند ، کند در یک تحقیق دیگر هم مشاهده شده که مکمل روی از ابتلا به این بیماری پیشرفته می تواند جلوگیری کند با این حال بعضی مطالعات نیز نشان داده که مکمل روی به تنهایی نمی تواند در بهبود بینایی تاثیر گذار باشد و برای به حداکثر رساندن نتایج باید همراه با سایر گزینه های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

مکمل روی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت – مکمل روی

دوز مصرفی مکمل روی

میزان مصرف روزانه روی به نوع مکمل آن بستگی دارد چون هر مکمل میتواند حاوی مقدار متفاوتی از روی باشد به عنوان مثال در سولفات روی حدود ۳۰ ۲۳ % عنصری وجود دارد بنابراین ۲۲۰ میلی گرم سولفات را روی معادل با ۵۰ میلی گرم روی است معمولاً این مقادیر روی برچسب های آن ذکر شده تا شما بتوانید به راحتی مشخص کنید که برای تامین روزانه مکمل روی خود چه مقدار باید مصرف کنید ، معمولاً دوز توصیه شده روزانه برای افراد بزرگسال بین ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم روی عنصر است دوز بالای این مکمل برای درمان بعضی بیماری ها مانند اسهال ، عفونت های تنفسی و آکنه مورد استفاده قرار میگیرد به دلیل عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه این مکمل بهتر است میزان دریافتی روزانه مکمل روی از ۴۰ میلی گرم بیشتر نشود مگر اینکه متخصص برای شما تجویز کرده باشد.

 

عوارض جانبی مکمل روی

اگر که مکمل روی را طبق دستورالعمل استفاده کنید یک راه مطمئن و موثر برای افزایش دریافت این مکمل روی در بدن و بهبود سلامت خود را تضمین کرده اید با این حال مصرف آن میتواند به بروز عوارض جانبی مطلوبی مانند تهوع ، استفراغ ، اسهال و معده درد منجر شود پس به مصرف خودسرانه این مکمل نپردازید ، مصرف بیش از ۴۰ میلی گرم مکمل روی میتواند علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب ، سردرد و خستگی را ایجاد کند و همراه داشته باشد روی همچنین می تواند توانایی بدن را برای جذب مس کاهش دهد و بدن با کمبود این ماده معدنی مواجه شود علاوه بر آن مکمل روی میتواند جذب بعضی آنتی بیوتیک ها را مختل کند و در صورت مصرف همزمان میتواند اثربخشی آنها را کاهش دهد ، برای اینکه از بروز عوارض این مکمل جلوگیری کنید به میزان دوز توصیه شده توجه داشته باشید و بدون تجویز متخصص روزانه بیشتر از ۴۰ میلی گرم از این مکمل را استفاده نکنید اگر پس از مصرف مکمل دچار عوارض جانبی شدید دوز مصرفی را کاهش دهید و در صورت تداوم این علائم با پزشک خود در خصوص این موضوع مشورت داشته باشید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید به کمبود مکمل روی و ویتامین ها در بدن مواجه شدید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و آزمایشات لازم را انجام دهید تا مشخص شود که بدن شما به چه نوع کمبود مکمل و ویتامین مواجه است و درمان برای شما آغاز شود.

مکمل روی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت – مکمل روی

قیمت و هزینه مربوط به مکمل روی چقدر است؟

بر اساس شرایط بدن نوع مکمل و میزان آن برای شما تعیین می شود ، قیمت هر کدام از مکمل روی و ترکیبات و میزان دوز آن می تواند متفاوت باشد برای دست یافتن به هزینه انواع مکمل روی می توانید به داروخانه های معتبر مراجعه کنید برای آگاهی از هزینه های زیبایی و درمانی نیز می توانید در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت با مشاوران و کارشناسان حرفه ای و با تجربه ما تماس حاصل کنید مشاوره و همچنین ارائه خدمات مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان است که شما دوستان عزیز می توانید از آن بهره مند شوید همچنین انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص با تجربه در این کلینیک انجام می گیرد که میتوانید در خصوص آنها نیز با مشاوران و کارشناسان گفت و گو کنید و اطلاعات کاملی به دست آورید.

 

کاندیدای مناسب برای استفاده از مکمل روی

برای استفاده از مکمل روی و ویتامین ها با توجه به نیاز مکمل ها باید مورد استفاده قرار گیرند.

. استفاده کردن بیش از اندازه مکمل روی می تواند عوارض و معایبی را به همراه داشته باشد و حتماً قبل از مصرف  میتوانید با توجه به آزمایشات لازم برای بدن بفهمید که چه مقدار از این مکمل نیاز دارید و با توجه به کمبود آن در بدن به مصرف آن بپردازید.

. اگر نیاز به مصرف مکمل بیشتر برای بدن دارید حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص به افزایش آن بپردازید.

. از مصرف بیش از اندازه مکمل های روی خودداری کنید زیرا میتواند باعث ایجاد عوارض و معایبی در بدن شود پس جهت استفاده با پزشک در کلینیک معتبری مشورت داشته باشید و توسط متخصص از مکمل ها و ویتامین ها برای بدن استفاده کنید در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت شما می توانید تحت نظر بهترین متخصص با تجربه و ماهر مورد درمان انواع بیماری های پوستی قرار بگیرید و با انجام آزمایشات مورد نیاز تحت نظر متخصص مکمل و ویتامین های مورد نیاز را برای بدن خود تامین کنید.

مکمل روی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت – مکمل روی

مراقبت های قبل از استفاده از مکمل روی و ویتامین ها

قبل از اینکه بخواهید از مکمل روی و ویتامین ها برای بدن استفاده کنید باید بدانید که چه مقدار از آنها نیاز دارید تا بعد از آن بتوانید استفاده کنید که مشخص کردن نوع کمبود مکمل روی و ویتامین ها در بدن نیاز به آزمایشات دارد تا میزان آن مشخص شود پس از انجام آزمایشات در مورد نیاز بدن نسبت به مکمل ها با توجه به دوز مقدار مشخصی که توسط متخصص برای شما در نظر گرفته شده میتوانید مصرف را آغاز کنید.

. از مصرف بیش از اندازه مکمل روی خودداری کنید زیرا مصرف بیش از اندازه آن میتواند عوارض زیادی را برای بدن به همراه داشته باشد.

. اگر بیماری زمینه ای دارید یا داروی خاصی مصرف میکنید حتماً قبل از مکمل روی با پزشک خود در خصوص آن مشورت کنید تا با توجه به نوع بیماری شما مکمل مورد نظر برای شما تجویز شود تا هیچگونه مشکلی برای شما در طی مصرف به وجود نیاید.

. از مصرف بیش از اندازه مکمل روی بدون تجویز متخصص خودداری کنید.

. قبل از مصرف مکمل روی حتماً توسط متخصص از نداشتن تداخل دارویی سوال کنید.

 

مراقبت های بعد از استفاده از مکمل روی و ویتامین ها

. مکمل روی و ویتامین ها با توجه به نیاز بدن و در زمان مناسب باید مصرف شود از مصرف بیش از اندازه مکمل روی بدون تجویز متخصص خودداری کنید زیرا میتواند عوارضی را برای شما در پی داشته باشد.

.از مصرف بیش از اندازه آن بدون نسخه پزشک خودداری کنید زیرا مشکلات زیادی را می تواند برای بدن به همراه داشته باشد.

. بعضی از مکمل ها در بدن با داروهای دیگر میتواند تداخل دارویی ایجاد کند حتماً قبل از استفاده از آنها برای جلوگیری از تداخل دارویی از پزشک متخصص خود در خصوص آن سوال بپرسید.

. از مصرف بیش از ۴۰ میلی گرم مکمل روی در روز بدون تجویز پزشک متخصص خود داری کنید تا از عوارض و مشکلات در امان بمانید.

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت توسط متخصص کلینیک مورد معاینه و آزمایشات لازم قرار گیرید و از دوز مصرفی مکمل و ویتامین ها برای بدن خود اطلاع پیدا کنید.

مکمل روی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت – مکمل روی

اثرات و نتایج

مکمل روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز و ضروری برای بدن است و این مکمل از طریق مواد غذایی و مصرف مکمل ها میتواند تامین شود مصرف ۱۵ الی ۳۰ میلی گرم از این مکمل میتواند به بهبود سیستم ایمنی بدن ، کنترل سطح قند خون و سلامت چشم بپردازد همچنین می تواند افزایش بینایی و زیبایی پوست و قلب را بهبود بخشد اگرچه مصرف بیش از اندازه آن می تواند برای بدن ضرر داشته باشد پس نباید بیشتر از ۴۰ میلی گرم در طول روز از این مکمل استفاده شود مگر آنکه متخصص تجویز کرده باشد اگر مصرف این مکمل افزایش پیدا کند با عوارضی مانند علائم آنفولانزا ، اختلال در سیستم گوارشی ، کم شدن میزان مس در بدن و همچنین باعث می شود که اثرات بعضی آنتی بیوتیک ها در بدن از بین برود این مکمل به صورت کپسول و قرص ، قرص های مکیدنی و جویدنی در بازار وجود دارد و در برخی از فروشگاه های اینترنتی نیز به فروش میرسد اگر شما می خواهید اطلاعات کاملی در زمینه ی آن کسب کنید و سلامت بدن خود را تضمین کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت با متخصصان و مشاوران با تجربه در این کلینیک مشورت کنید ، آزمایشات لازم را انجام دهید تا انواع مکمل بر اساس شرایط سنی و میزان نیاز بدن برای شما تجویز شود.

 

دوره نقاهت و ریکاوری مصرف مکمل

مصرف مکمل برای بدن به طور کلی با توجه به نیاز بدن مشخص میشود از مصرف بیش از اندازه مکمل روی و همچنین ویتامین ها باید خودداری شود و اگر نیاز به مصرف بیش از ۴۰ میلی گرم در روز دارید حتماً باید متخصص برای شما در نظر بگیرد ، استفاده از مکمل و ویتامین ها نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و پس از استفاده می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید ولی از مصرف بیش از اندازه آنها نیز به طور خودسرانه خودداری کنید ، حتماً توجه به نظر متخصص در روز مقدار مشخص شده استفاده کنید تا اثرات و نتایج آن را به طور کامل مشاهده کنید ، شما میتوانید از تخصص و تجربه پزشک حرفه ای کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت بهره مند شوید.

مکمل روی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت – مکمل روی

میزان مصرف مکمل روی چقدر است؟

میزان مصرف مکمل روی در طول روز به نوع آن بستگی دارد زیرا میزان هر کدام از آنها متفاوت است مثلاً در سولفات روی ۲۳ درصد روی عنصر وجود دارد که معادل با ۵۰ میلی گرم روی و ۲۲۰ میلی گرم سولفات می باشد مقدار روی هر کدام روی برچسب های آن نوشته شده است می توانید بر اساس آن میزان مشخص روزانه را مصرف کنید ، مصرف دوز تعیین شده برای افراد بزرگسال تقریباً بین ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم است و دوز بالاتر برای برخی بیماری ها مانند عفونت های تنفسی ، برطرف کردن اکنه و اسهال در نظر گرفته می شود از مصرف بیش از اندازه این مکمل در طول روز خودداری کنید ، بیشتر از ۴۰ میلی گرم نباید در طول روز از این مکمل استفاده کنید مگر آنکه متخصص برای شما در نظر گرفته باشد تا از عوارض ناشی از این مکمل در امان باشید و نتایج خوبی را به دست آورید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلسار رشت

نتیجه گیری

روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که این ماده ضروری می تواند از طریق رژیم غذایی و مصرف خود مکمل روی تامین شود ، مصرف روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم از عنصر روی میتواند باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی و همچنین کنترل سطح قند خون ، سلامت چشم ، قلب و پوست باشد با این حال مصرف زیاد آن نیز می تواند برای بدن مضر باشد و عوارض ناخواسته را برای فرد در پی داشته باشد به همین دلیل نباید بیشتر از ۴۰ میلی گرم در طول روز از این مکمل استفاده کنید بیشتر از آن میتواند مشکلات گوارشی ، علائمی شبیه آنفلوآنزا ، کاهش جذب مس در بدن و همچنین کاهش اثر بخشی آنتی بیوتیک را به همراه داشته باشد مکمل روی به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد از جمله کپسول ، قرص و قرص های مکیدنی که میتوانید آنها را در داروخانه ها و همچنین به صورت اینترنتی خریداری کنید اگر می خواهید میزان دریافت روی را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید می توانید از غذاهای غنی شده با این مکمل استفاده کنید غذاهایی مانند آجیل ، حبوبات ، گوشت ، غذای دریایی و لبنیات استفاده کنید اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید بدن شما با کمبود مکمل روی و ویتامین ها مواجه شده است می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی گلسار رشت تحت نظر پزشک متخصص باتجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید ، آزمایشات لازم را انجام دهید و با توجه به جواب آزمایشات به مصرف مکمل ها با دوز مناسب بپردازید و سلامت خود را تامین کنید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت میگیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره سلامت و زیبایی خود را در این کلینیک تضمین کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

راهکارهای خانگی و دارویی درمان چربی پوست

تزریق چربی در بهترین مرکز پوست و موی رشت

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هرکدام

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلساررشت با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

13910111950

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 9 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicgolsar

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گلساررشت توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicgolsaar.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicgolsaar.ir/y4j5

لینک آپارات: https://aparat.com/v/CEGrt

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/T9lHeVbR

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/dOvjPGi-nfg

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان سیاهی زیر بغل و کشاله ران
انواع بیماریهای پوستی خارش دار
درمان چانه دراز بدون جراحی
سفت شدن ژل خط خنده
هیدروفیشیال چیست
لب روسی خط دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران رشت کلینیک زیبایی گلسار
  • 09120043630-01391011195
  • info@clinicgolsaar.ir